KOMMERSIELL PROSJEKTLEDER INNKJØP - INDIREKTE ANSKAFFELSER
Hvem er du?
Vi ser etter en strategisk problemløser med god forretningsforståelse og et drivende engasjement for retail, innkjøp, utvikling og gjennomføring. Du finner inspirasjon i å tenke nytt og utfordre det etablerte, samtidig som du trives med å jobbe mot kortsiktige operasjonelle mål og langsiktige strategiske mål. Du er en god relasjonsbygger som evner å engasjere og inspirere folk rundt deg. Du trives med å ha flere oppgaver gående, men evner også å prioritere ved behov.
Som prosjektleder skal du bidra til å sikre konkurransekraft for
REMA 1000 Norge AS ved å oppnå de beste betingelsene på varer, utstyr og tjenester. Du vil være delaktig i strategi- og innkjøpsprosessen, avtaleforvaltning og gjennomføringen av større innkjøp for indirekte anskaffelser på tvers av REMA 1000 Norge AS, potensielt Reitan Retail.
Vi tror du kjenner deg igjen i følgende egenskaper:
- Kommersielt hode som evner å sette seg inn i og forstå komplekse problemstillinger og ha et godt helhetsperspektiv
- Kvantitativ og analytisk – som evner å heve blikket og tenke strategisk
- Skaper resultater – både alene, sammen med og gjennom andre
- Trives med høyt tempo og endringstakt
- Strukturert og nøyaktig
- Du er effektiv og handlingsorientert
- Evner å skape tillit og god kommunikasjon på flere nivåer av organisasjonen
- Høy gjennomføringsevne, ambisiøs og sulten på å oppnå resultater
- Sterke kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig
- Brennende lidenskap for dagligvare og trender som påvirker bransjen
Dine kvalifikasjoner:
- Høyskoleutdannelse innen strategi, økonomi, ledelse eller teknologi (Master el. tilsv.)
- 2-5 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller relevant erfaring fra selskaper med strategiutvikling, prosjekt eller konseptutvikling
- Tidligere erfaring som prosjektleder
- God verdikjedeforståelse og/eller butikk/driftserfaring innen dagligvare er en stor fordel
- Fortrinnsvis har du kunnskap om digitalisering og IT
- Erfaren bruker av Microsoft Office, Power BI m.m.
Hvorfor velge oss?
- Nøkkelfunksjon i selskapet og unik eksponering mot hele verdikjeden og ledelsen
- Spennende rolle som skal bidra til at vi har det morsomt og lønnsomt – i den rekkefølgen!
- Mulighet for å være med å påvirke selskapets strategi og prioriteringer
- God faglig og personlig utvikling i et av Norges beste varehandelsmiljøer som legger stor vekt på verdier og god bedriftskultur
- Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Konkurransedyktige betingelser
- REMA 1000 og Reitan Retail har gjennom en årrekke blitt kåret til en av Norges bestearbeidsplasser i Great Place to Work® sin årlige kåring
- Fleksibel arbeidstid
- Sentrale og moderne lokaler på Ensjø
- God kantineordning/kaffebar
Hvem er vi?
REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kunne tilby kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Ved å dyrke mennesker med positive og offensive holdninger, har REMA 1000 lykkes med å skape en solid virksomhet med sterk vinnerkultur som er lønnsom for kundene, kjøpmennene og REMA 1000 Norge AS.
Vi mener at mangfold gjør oss rikere, og oppmuntrer deg til å søke, uavhengig av hvem du er. Vil du jobbe i en spennende og hektisk bransje hvor du har stor mulighet til å påvirke din egen arbeidsdag, vil vi gjerne høre fra deg. Registrere deg snarest via stillingsportalen på
www.smartpeople.no innen
04.09.2022. Vi ser frem til å motta din CV og ditt motivasjonsbrev! Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
I denne rekrutteringen samarbeider vi med vår rekrutteringspartner Smartpeople Search & Selection. Har du ytterligere spørsmål om stillingen kan du kontakte Kjetil Wendelborg på tlf. 950 43 308 hos Smartpeople Search & Selection eller leder for anskaffelser i REMA 1000 Norge, Martin Cappelen Smith på tlf. 94 17 94 38.